V zimním období nebo v šeru a tmě buďte viditelní! Používejte osvětlení na kolo a reflexní nálepky na botách a reflexní oblečení.
Používejte blatníky v deštivém nebo zimním období.
Pokud budete jezdit hodně v terénu pak samozřejmě používejte pláště se vzorkem a počítejte s častějšími defekty.
Dbejte na to, aby achilovka byla v teple, i v létě vám klouby a šlachy mohou nachladnout (obzvláště při studeném větru).
Nedoporučuji používat kožené věci, protože kůže nesmírně trpí potem a vlhkostí, a pokud se o ni pořádně nestaráte ztrácí svůj tvar a vzhled.
Je lepší při začátku výkonu v chladném počasí cítit chvíli chlad, než být ihned zpocený!
Perte si kalhoty s vložkou, aby vám pot ve vložce nedělal vlka!
Na silnici jsou lepší hladké pláště nebo semi-slicky a spíše užší. Jenže ty se rychleji ojedou!
Pokud si přejete kolo s odpružením doporučuji u někoho známého si vyzkoušet, jak se na něm jezdí. Vůbec ideální by bylo, kdyby v obchodech poskytovali zkušební jízdu, ale tak daleko to u nás s kapitalismem ještě není, ale jsou i takové obchody a je jich víc a víc. Co se týče doplňků - ty nezávisí na vybraném typu kola (a ani nejsou důležité pro výběr kola) a tam si udělejte radost sami podle sebe a stavu své peněženky. Co se týče cen - levná kola jsou osazena levnými, málo kvalitními komponenty.
Po každé jízdě je dobré se zbavit nečistot - a to nejlépe dokud nejsou zaschlé. Silné nebo mastné nečistoty nejprve umyjte speciálním přípravkem. V případě velkého znečištění kolo omývejte vlažnou vodou s přísadou saponátů (autokosmetika) - používejte houbu, štětec nebo kartáč nebo nejlépe kartáč na mytí auta, který má dlouhý vlas. Také se dá použít některý z ekologických čističů (jako např. Cyklostar), kterým postříkáte celé kolo, rozetřete štětcem či kartáčem a po chvíli prostě opláchnete. Tlakovou vodu raději nepoužívejte, ale v případě jejího použití dávejte pozor, aby jste "nevymývali" i ložiska. Po umytí kolo otřete suchou hadrou a nechte dosušit. Pokud se voda dostala do rámu, vyndejte sedlovku a nechte vodu vykapat. Doporučuji lak rámu ošetřovat cyklokosmetikou, můžete i autokosmetikou, to činí lak vodoodpudivým a zároveň ho trochu chrání. Navíc se lépe odstraňují nečistoty - bláto tolik nepřisychá. Osvědčilo se mi to - pokud jezdíme suchým terénem Šumavy, stačí pak pouze kolo otřít suchou hadrou.